Tαχίνι, αγαπημένη υπερτροφή,

Πολλοί το επιλέγουν στο ξεκίνημα της ημέρας, άλλοι σαν απογευματινό σνακ ή για να γαρνίρουν με δυο κουταλιές τις σαλάτες τους. Οι πιο αθλητικοί τύποι φροντίζουν να το καταναλώνουν για καλύτερες επιδόσεις, ενώ στην περίοδο της Σαρακοστής που τώρα διανύουμε, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή για την καθημερινή μας διατροφή από το αγαπημένο παράγωγο του σουσαμιού, η ταχίνι.

H ταχίνι, αγαπημένη υπερτροφή, σήμερα δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις. Είναι 100% αλεσμένο σουσάμι και διατηρεί όλα τα ευεργετικά οφέλη του πολύτιμου αυτού σπόρου, προσφέροντας σημαντικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που θωρακίζουν τον οργανισμό και προστατεύουν την υγεία μας, οποιαδήποτε περίοδο του χρόνου.

Αναμφίβολα ο ρόλος που έχει η ταχίνι γίνεται πρωταγωνιστικός σε περιόδους νηστείας όπως η Σαρακοστή, καθώς ο αποκλεισμός δύο βασικών ομάδων τροφίμων (γαλακτοκομικών και κρέατος) από το διαιτολόγιο μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Έτσι, η υπεροχή του ταχινιού σε ασβέστιο και σίδηρο το καθιστά απαραίτητο διατροφικό συμπλήρωμα, ενώ οι πρωτεΐνες που περιέχει, αν και φυτικής προέλευσης, είναι υψηλής βιολογικής αξίας και υπερτερούν σε σχέση με άλλες πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης που συνήθως έχουν χαμηλή απορροφησιμότητα από τον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης:  Τι είναι το «εργασιακό άγχος» και πως διακρίνουμε τα συμπτώματα.

Παράλληλα, κατά την περίοδο της νηστείας η ταχίνι αποτελεί βασικό «εργαλείο» στη μαγειρική, καθώς έχει εφαρμογή σε νηστίσιμα αρτοσκευάσματα όπως ταχινόπιτες και ταχινόψωμο, ενώ μπορεί να αντικαταστήσει επάξια το βούτυρο και τη μαργαρίνη στα γλυκά.

 

Φαίνεται όμως, πώς η ταχίνι έχει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο και σε ό,τι αφορά την θωράκιση της υγείας μέσω της εξισορρόπησης του λιπιδαιμικού προφίλ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει έρευνα που διενήργησε το τμήμα Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση ταχινιού μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων ενώ οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει, βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης του αίματος. Και ποιος δεν θα ήθελε ένα ακόμη χέρι ή καλύτερα, κουτάλι βοήθειας για τον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης; Να ένας ακόμη σημαντικός λόγος να βάλουμε την ταχίνι στο… κουτάλι μας!

Διαβάστε επίσης:  Να γραφτώ γυμναστήριο ;