Θετική η επίδραση καφέ στην επιβίωση ασθενών με μεταστατικό καρκίνο εντέρου

Απλώς μια συσχέτιση, όμως οι ερευνητές δεν είναι σε θέση να συστήσουν σε καρκινοπαθείς περισσότερο καφέ

 

Η κατανάλωση μερικών φλιτζανιών καφέ τη μέρα σχετίζεται με μεγαλύτερο χρονικό διάστημα επιβίωσης και με μικρότερο κίνδυνο επιδείνωσης της νόσου σε ασθενείς με μεταστατικό καρκίνο του εντέρου, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Τα ευρήματα από τη μελέτη παρατήρησης, η οποία είχε ενσωματωθεί σε μια κλινική δοκιμή φαρμάκων φάσης 3, έρχονται να επιβεβαιώσουν ανάλογα στοιχεία προηγούμενων ερευνών, που δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση καφέ βελτιώνει την έκβαση του μη μεταστατικού καρκίνου του εντέρου. Η νέα έρευνα δείχνει ότι κάτι ανάλογο συμβαίνει ακόμη κι αν υπάρχουν μεταστάσεις.

Διαβάστε επίσης:  Επτά χρόνια ΓεΣΥ: Η ιστορική μεταρρύθμιση που άντεξε τις «προφητείες αποτυχίας» και οι νέες προκλήσεις!

Οι ερευνητές του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου Dana-Farber και της Ιατρικής Σχολής της Κλινικής Mayo, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό ογκολογίας «JAMA Oncology», ανέλυσαν στοιχεία για 1.171 ασθενείς που έκαναν θεραπεία για μεταστατικό ορθοκολικό καρκίνο.

Όσοι έπιναν δύο έως τρία φλιτζάνια καφέ ημερησίως, ήταν πιθανότερο να ζήσουν περισσότερο και η νόσος τους αργούσε να επιδεινωθεί, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ. Όσοι έπιναν περισσότερα από τέσσερα φλιτζάνια καφέ, είχαν ακόμη μεγαλύτερο όφελος.

Επειδή όμως η μελέτη αναδεικνύει απλώς μια συσχέτιση και δεν αποδεικνύει μια σχέση αιτίας – αποτελέσματος, οι ερευνητές ανέφεραν πως δεν είναι -ακόμη τουλάχιστον- σε θέση να συστήσουν στους καρκινοπαθείς να αρχίσουν να πίνουν περισσότερο καφέ.

Διαβάστε επίσης:  Βάκιλος / Bacillus cereus: Ο «αόρατος ένοχος» πίσω από τη μαζική δηλητηρίαση στη Λεμεσό – Τι είναι και πως προστατευόμαστ

Hot this week

Συναγερμός στη Λεμεσό: 25χρονος υπέστη αθόρυβο πνιγμό – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

Άμεση κινητοποίηση προκάλεσε περιστατικό αθόρυβου πνιγμού που σημειώθηκε το...

Ενέσιμα φάρμακα για αδυνάτισμα: Λύση ή συμπλήρωμα στη θεραπεία της παχυσαρκίας;

Η παχυσαρκία δεν αντιμετωπίζεται πλέον απλώς ως ζήτημα σωματικού...

Επτά χρόνια ΓεΣΥ: Η ιστορική μεταρρύθμιση που άντεξε τις «προφητείες αποτυχίας» και οι νέες προκλήσεις!

Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο δικαιούχοι αξιοποιούν τις υπηρεσίες του...

Από το ψώνισμα μέχρι το πιάτο – Οδηγίες για αποφυγή δηλητηριάσεων

Ο Ανώτερος Χημικός και Προϊστάμενος του Εργαστηρίου Μικροβιολογίας Τροφίμων...

Related Articles

Popular Categories