Πόση ζωή σού «στοιχίζουν» οι τροφές που καταναλώνεις

Ερευνητές δημιούργησαν μια κλίμακα που κατατάσσει χιλιάδες τροφές, ανάλογα με τα οφέλη τους στην υγεία. Αυτός ο δείκτης διατροφικής υγείας είναι χωρισμένος με λεπτά ζωής: Υπάρχουν τροφές που χαρίζουν 80 λεπτά ζωής εάν καταναλωθούν, αλλά και άλλες που σου κόβουν έως και 74 λεπτά. Πέρα από τα διατροφικά δεδομένα, η κλίμακα υπολογίζει και τις συνέπειες των περιβαλλοντικών παραγόντων.

Έτσι, εάν επιλέξεις με σοφία την τροφή σου, θα μπορούσες να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνεις στον πλανήτη έως και κατά 1/3, κερδίζοντα 48 λεπτά υγείας κάθε μέρα.
Εάν τρως περισσότερα λαχανικά, κινείσαι περισσότερο, προτιμάς γάλα αμυγδάλου ή βρώμης, τότε ίσως οι άνθρωποι γίνουν πιο φιλικοί απέναντι στην υγεία τους και τον πλανήτη κι έτσι απολαύσουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Διαβάστε επίσης:  Θανάσιμος κίνδυνος απο τις «τελετές καθαρμού»

Οι επιστήμονες, για να καταστήσουν τα ευρήματά τους πιο προσβάσιμα και κατανοητά στο κοινό, δημιούργησαν αυτό τον οδηγό, όχι με τη μορφή υπολογιστή θερμίδων ή θρεπτικών συστατικών, αλλά χρονικής κλίμακας.

Οι τροφές που «κόβουν» χρόνο ζωής
Η εν λόγω έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Food και αναλύει 5.853 τροφές που καταναλώνονται στις ΗΠΑ, από τις μπάμιες μέχρι τα… μπέργκερ και τα λουκάνικα.

Ένα χοτ ντογκ μπορεί σύμφωνα με τους επιστήμονες να μας στερήσει έως και 36 λεπτά υγιούς ζωής, ενώ το κόκκινο κρέας 2 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα.

Οι τροφές που χαρίζουν εξτρά λεπτά ζωής
Από την άλλη πλευρά, τα φρούτα προσθέτουν 11 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα, ενώ τα λαχανικά 2 λεπτά και 10 δεύτερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τους επιστήμονες το φυστικοβούτυρο – μια παραδοσιακή αμερικάνικη τροφή – μπορεί να προσθέσει 33 λεπτά τη μέρα, δηλαδή 3 φορές περισσότερο από ένα φρούτο.

Διαβάστε επίσης:  Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να βλάψει τη μνήμη

Αξίζει, πάντως, να σημειώσουμε ότι οι επιστήμονες πίσω από την έρευνα εξηγούν ότι πρόκειται για μια καθαρά θεωρητική κλίμακα, με σκοπό να ωθήσει σε καλύτερες διατροφικές επιλογές και όχι σε δραστικές αλλαγές στη δίαιτα των ανθρώπων.

Hot this week

Συναγερμός στη Λεμεσό: 25χρονος υπέστη αθόρυβο πνιγμό – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

Άμεση κινητοποίηση προκάλεσε περιστατικό αθόρυβου πνιγμού που σημειώθηκε το...

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ ΒΟΗΘΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Ο Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με...

Η «αόρατη» ασθένεια που επηρεάζει χιλιάδες στην Κύπρο

Περισσότεροι από 80.000 άνθρωποι στην Κύπρο εκτιμάται ότι ζουν...

Επτά χρόνια ΓεΣΥ: Η ιστορική μεταρρύθμιση που άντεξε τις «προφητείες αποτυχίας» και οι νέες προκλήσεις!

Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο δικαιούχοι αξιοποιούν τις υπηρεσίες του...

Τι μεταφέρεται μαζί με το φαγητό; Οι Αρχές ετοιμάζουν εκστρατείες – Έλεγχοι και πιθανές αλλαγές στη νομοθεσία

Έλεγχοι σε διανομείς φαγητού ετοιμάζουν Υγειονομικές Υπηρεσίες και Αστυνομία...

Related Articles

Popular Categories