Η καλή σχέση μαθητών-καθηγητών ωφελεί την υγεία των εφήβων σε βάθος χρόνου

Η σχέση με συμμαθητές είχε μικρότερη επίδραση

 

Οι έφηβοι που έχουν καλές και υποστηρικτικές σχέσεις με τους καθηγητές τους στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο διαθέτουν καλύτερη υγεία ως ενήλικες, σύμφωνα με μια νέα νοτιοκορεατο-αμερικανική επιστημονική μελέτη, την πρώτη που αναδεικνύει αυτή τη συσχέτιση. Είναι αξιοσημείωτο ότι, παρόλο που οι φιλίες είναι σημαντικές για τους εφήβους, η έρευνα δεν βρήκε ότι οι σχέσεις μεταξύ των συμμαθητών και συνομηλίκων παίζουν τον ίδιο θετικό ρόλο για την υγεία τους σε βάθος χρόνου, όπως η καλή σχέση με τους καθηγητές τους.

Οι ερευνητές, του Τμήματος Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου της Κορέας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό σχολικής ψυχολογίας “School Psychology”, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 20.000 μαθητές σε βάθος 13 ετών, από την πρώτη Γυμνασίου έως τα πρώτα χρόνια μετά την ενηλικίωσή τους. Μεταξύ των μαθητών υπήρχαν περισσότερα από 3.400 ζεύγη αδελφιών για λόγους σύγκρισης.

Διαβάστε επίσης:  Μείωση λιστών αναμονής στο ΓεΣΥ εισηγείται η Νευρολογική Εταιρεία

Οι έφηβοι απάντησαν σε ερωτηματολόγια για τις σχέσεις τους με τους καθηγητές και τους φίλους τους, ενώ αργότερα, ως ενήλικες, αξιολογήθηκε η σωματική και η ψυχική υγεία τους. Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν τις καλύτερες σχέσεις με τους καθηγητές τους στο σχολείο, ήταν αυτοί που στα 25 τους είχαν την καλύτερη υγεία, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Η σχέση με τους συμμαθητές τους στο σχολείο είχε μικρότερη επίδραση στην κατοπινή υγεία τους.