Eυερέθιστο έντερο: Τι δεν πρέπει να τρώτε

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου αποτελεί μια χρόνια πάθηση που επηρεάζει το 10-15% του πληθυσμού.

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστα συμπτώματα, όπως:

φούσκωμα
αέρια
κοιλιακό άλγος
αλλαγές στις συνήθειες του εντέρου

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Τι δεν πρέπει να τρώτε
Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα και φάρμακα που μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα. Η αποφυγή των παρακάτω τροφών μπορεί να φέρει κάποια ανακούφιση:

Γάλα

Το γάλα και άλλες τροφές που περιέχουν λακτόζη, όπως το τυρί και το παγωτό, μπορεί να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα σε άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Παρόλο που τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι οι κύριοι ένοχοι της δυσφορίας για ορισμένους πάσχοντες από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, το γιαούρτι αποδεικνύεται ότι αποτελεί εξαίρεση. Οι ζωντανές καλλιέργειες στο γιαούρτι διασπούν την λακτόζη, επομένως είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει φούσκωμα και αέρια.

Διαβάστε επίσης:  Τα νέα Παγκύπρια Μέτρα για καταπολέμηση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη

Αποδεικνύεται ότι ορισμένες πολύ υγιεινές τροφές, όπως τα μήλα, τα αχλάδια και τα αποξηραμένα φρούτα έχουν φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, η οποία μπορεί να προκαλέσει μερικές από τις ίδιες παρενέργειες με τη άπεπτη λακτόζη.

Φρούτα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, όπως τα μούρα, τα εσπεριδοειδή και οι μπανάνες, μπορεί να είναι καλύτερη επιλογή για άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Καφεΐνη

Η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει τη διάρροια, ένα άλλο σημαντικό σύμπτωμα στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Οι υψηλές πηγές καφεΐνης περιλαμβάνουν καφέ, τσάι, ποτά τύπου κόλα, σοκολάτα και μερικά παυσίπονα χωρίς συνταγή γιατρού που έχουν σχεδιαστεί για την ανακούφιση από τον πονοκέφαλο.

Διαβάστε επίσης:  Ο ρόλος της διατροφής στην απόδοση του μαθητή

Τσίχλες χωρίς ζάχαρη

Πολλές τσίχλες χωρίς ζάχαρη παρασκευάζονται με τεχνητά γλυκαντικά, όπως η σορβιτόλη και η ξυλιτόλη, που έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν εντερικές ενοχλήσεις. Επιπλέον, το μάσημα τσίχλας οδηγεί σε περισσότερη κατάποση αέρα και άρα προκαλεί αέρια.

Άλλες ένοχες τροφές

Ακόμη και ορισμένα υγιεινά τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν πεπτική δυσφορία, συμπεριλαμβανομένων των οσπρίων και των σταυρανθών λαχανικών, όπως το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, καθώς και συμπληρώματα διατροφής για τη μείωση του βάρους.