Υδατάνθρακες ή λιπαρά – Τι να “κόψετε”;

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell Metabolism, διαπιστώθηκε ότι -σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση- ο περιορισμός του λίπους στην διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απώλεια σωματικού λίπους σε σύγκριση με μια διατροφή που είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες.

Μάλιστα για τις ανάγκες της έρευνας, οι ερευνητές εξέτασαν τις περιπτώσεις 19 παχύσαρκων ενηλίκων, οι οποίοι ακολούθησαν δύο διαφορετικά διατροφικά μοντέλα για διάρκεια δύο εβδομάδων κάθε φορά. Κατά τις δύο αυτές περιόδους, η πρόσληψη τροφής παρακολουθείτο στενά και να ελεγχόταν διαρκώς από τους επιστήμονες.

Στο τέλος των δύο διαφορετικών περιόδων δίαιτας, διαπιστώθηκε ότι η απώλεια σωματικού λίπους ήταν μεγαλύτερη, όταν οι συμμετέχοντες ακολούθησαν την διατροφή με χαμηλά λιπαρά σε σύγκριση με την διατροφή που ήταν χαμηλή σε υδατάνθρακες, έστω και αν με τη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων ο οργανισμός καίει περισσότερο λίπος.

Διαβάστε επίσης:  Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να βλάψει τη μνήμη

Ο επικεφαλής της έρευνας, δρ Kevin Hall, από το αμερικανικό Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, υποστηρίζει ότι αυτή η μελέτη δείχνει ότι υπάρχουν όντως διαφορές μεταξύ της δίαιτας με μειωμένα λιπαρά και εκείνης με μειωμένους υδατάνθρακες υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την διαδεδομένη πεποίθηση, ότι όλες οι θερμίδες είναι ίσες, όσον αφορά την απώλεια σωματικού λίπους.

Hot this week

Πώς μια παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων καθορίζει τι τρώμε και ποιος πληρώνει το τίμημα

Του Ανδρέα Καπαρδή* Στην αρχαία Ρώμη και την Ελλάδα ήταν κοινή...

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ (4) ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΩΝ

Ο Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) είναι ο μεγαλύτερος...

Από το ψώνισμα μέχρι το πιάτο – Οδηγίες για αποφυγή δηλητηριάσεων

Ο Ανώτερος Χημικός και Προϊστάμενος του Εργαστηρίου Μικροβιολογίας Τροφίμων...

Related Articles

Popular Categories