Επιλογή αντιλιακών – Ο δερματολόγος και ο φαρμακοποιός είναι οι πλέον ειδικοί να συμβουλέψουν

Αυτή είναι η νέα τάση που κυριαρχεί στα σύγχρονα αντηλιακά του φαρμακείου και με αυτόν τον στόχο τα εργαστήρια εξελίσσουν συνέχεια τα προϊόντα τους.

Μιλώντας δε για ακόμη μεγαλύτερη εξέλιξη, τα προστατευτικά αυτά προϊόντα, μπαίνουν πολλές φορές και στη «σφαίρα» των προϊόντων φροντίδας!

Λεπτόρρευστες, μεταξένιες, δροσερές, διαφανείς…

Οι μάρκες δεν βρίσκουν λέξεις για να περιγράψουν τις καινοτομίες στην υφή των αντηλιακών που προβάλουν στην αγορά.

Τέλος πια στις παχύρρευστες, λευκές σαν «μάσκα κλόουν» και κολλώδεις αντηλιακές κρέμες! Ακόμη και στο φαρμακείο, όπου η προστασία αντι-UV παραμένει η πρώτη απαίτηση των πελατών, η σειρά της αισθητικής έφθασε!

Αυτή η κίνηση που ξεκίνησε τα τελευταία 3-4 χρόνια, έφθασε στο ζενίθ της τεχνολογίας της κοσμητολογίας.

Καθώς κόπασε πλέον η κούρσα των πολύ υψηλών δεικτών προστασίας, το φαρμακείο συνεχίζει να ακολουθεί την καινοτομία και την ηγετική θέση, αφού σχεδόν κατέχει το 40% σε μονάδες του συνόλου της αγοράς αντηλιακών.

Το φαρμακείο ήταν λοιπόν και παραμένει το πλέον αξιόπιστο κανάλι για τα προϊόντα προστασίας από τον ήλιο, με κατανομή 60% των πωλήσεων στους δείκτες 50+, και 30% των πωλήσεων στους δείκτες από 20-40.

Ο καταναλωτής το έχει πλέον συνειδητοποιήσει.

Είναι αλήθεια ότι σχεδόν 1 στις 2 γυναίκες αγοράζουν αντηλιακά από το φαρμακείο!

Διαβάστε επίσης:  Ικανοποίηση ΟΣΑΚ για επιδότηση συνοδού ασθενών στο εξωτερικό, συναντήθηκε με Υπ.Υγείας

Οι κυρίαρχες τάσεις στην αγορά του φαρμακείου

  • H πολύ υψηλή προστασία που υποστηρίζεται ένθερμα και από τους δερματολόγους.
  • Αντηλιακά με επιπλέον καλλυντικές δράσεις φροντίδας (π.χ. αντιγήρανση, φροντίδα δέρματος με τάση ακμής, φροντίδα κατά των λεκέδων…).
  • Οι μοντέρνες και πρακτικές συσκευασίες, όπως τα spray.
  • Τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής Nutricosmetics, για την ενίσχυση της προστασίας από τον ήλιο.

Τα κανάλια αγοράς αντηλιακών

Η αγορά των αντηλιακών προϊόντων είναι δυναμική και στα 3 κανάλια αγοράς: φαρμακείο, «ευρείας» ή S/M και επιλεκτική.

 

Φυσικά τον πιο σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν το κανάλι του φαρμακείου και αυτό της ευρείας.

Όμως το κάθε ένα από τα δύο αυτά κανάλια, έχουν διαφορετικούς λόγους για τους οποίους το κοινό τους επιλέγει για αγορά αντηλιακών προϊόντων.

Το φαρμακείο πρέπει να είναι δικαιωματικά ο κυρίαρχος του παιχνιδιού, διότι για την προστασία, αποτελεί το ειδικό κατάστημα με τη δυνατότητα να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό προϊόντα υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο φαρμακοποιός είναι ένας επιστήμονας υγείας και οφείλει να υπενθυμίζει αυτήν του την ιδιότητα του κάθε μέρα μέσω της συμβουλής που παρέχει στους πελάτες του.

Αυτό αποδεικνύεται και από μια έρευνα καταναλωτών, όπου οι ερωτηθέντες, όσον αφορά στην αγορά προϊόντων αντηλιακής προστασίας, έδωσαν σαν «δυνατά σημεία» του καναλιού του φαρμακείου λέξεις «κλειδιά», όπως «αξιοπιστία» και «εμπιστοσύνη», σε ποσοστά πάνω του 77%!

Διαβάστε επίσης:  376 νέα περιστατικά καρκίνου του παχέος εντέρου το 2020 στην Κύπρο

Επίσης ανέφεραν σαν σημαντικό προτέρημα του φαρμακείου, το γεγονός ότι ο φαρμακοποιός και οι συνεργάτες του βοηθούν τον πελάτη στην επιλογή του κατάλληλου αντηλιακού.

Στην ίδια έρευνα και στη περίπτωση της αγοράς αντηλιακών από το κανάλι της «ευρείας», οι καταναλωτές ταυτίζουν τη λέξη «ευκολία» με το κανάλι του S/M σε ποσοστό 46%.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε αυτήν τη λέξη «κλειδί» έγκειται και η επιτυχία αυτού του καναλιού.

Εδώ η αγορά του αντηλιακού γίνεται παράλληλα με τα είδη πρώτης ανάγκης ή στην περίπτωση των πολυκαταστημάτων, με την αγορά άλλων προϊόντων ομορφιάς, περιποίησης ή ένδυσης.

Το συγκεκριμένο κανάλι έχει σαν πλεονέκτημα την εξαιρετική του προσβασιμότητα. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για κάθε μικρό μαγαζί ψιλικών σε μία μικρή παραλία, όπου ο καταναλωτής μπορεί να βρει κάποια μάρκα με αντηλιακά.

Πέραν όμως της ευκολίας αγοράς, υπάρχει και το θέμα ότι τα προϊόντα που αγοράζονται από το κανάλι της «ευρείας», πωλούνται σε πιο προσιτή λιανική τιμή συγκριτικά με τα προϊόντα των άλλων καναλιών».

Διαβάστε επίσης:  350 νέα περιστατικά κάθε χρόνο του καρκίνου παχέος εντέρου

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι σημαντικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση του κοινού έχουν διαδραματίσει οι εκστρατείες των ΜΜΕ σε συνεργασία με δερματολόγους, σχετικά με τις επιβλαβείς συνέπειες του ήλιου, καθώς και η συμβουλή του δερματολόγου μέσα από το ιατρείο.

Επίσης, ο καταναλωτής έχει αποκτήσει παιδεία για να συμβουλεύεται ειδικούς όσον αφορά στις επιδράσεις του ήλιου στην υγεία του.

Ο δερματολόγος, σεβόμενος τον ρόλο του στην προστασία του καταναλωτή από τον ήλιο, τον κατευθύνει στο κατεξοχήν εξειδικευμένο κανάλι για τέτοιου είδους προϊόντα: στο φαρμακείο!

Η δύναμη του φαρμακείου στη συμβουλή της αντηλιακής προστασίας

Ο δερματολόγος και ο φαρμακοποιός είναι οι πλέον ειδικοί να συμβουλέψουν και να προτείνουν στους καταναλωτές προϊόντα αντηλιακής προστασίας υψηλής ποιότητας επισημαίνουν οι ειδικοί.

Η δύναμη του καναλιού του φαρμακείου έγκειται στην αμεσότητα που διαθέτει στις συναλλαγές του, στις διαπροσωπικές σχέσεις με τον καταναλωτή του και στην ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες του.

Αυτό είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Ο φαρμακοποιός έχει καθήκον να ενημερώσει τον καταναλωτή για τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος αλλά και να του προτείνει το κατάλληλο αντηλιακό για αυτόν.