Σωρεία παραπόνων από ασθενείς δέχθηκε το Παρατηρητήριο της ΟΣΑΚ τον πρώτο μήνα του 2025, με τα περισσότερα εξ αυτών να αφορούν φάρμακα και θεραπείες ασθενών.
Συγκεκριμένα, ασθενείς δεν εξυπηρετούνται, επειδή τα φάρμακά τους δεν είναι διαθέσιμα στα νοσοκομειακά φαρμακεία, άλλοι αναφέρουν ότι η δοσολογία ή ποσότητα που τους χορηγείται κάθε μήνα είναι μικρότερη από αυτή που πραγματικά χρειάζονται, άλλοι καταγγέλλουν ότι φάρμακα για σοβαρές ασθένειες δεν καλύπτονται από το ΓεΣΥ και ηλικιωμένοι αναφέρουν ότι δυσκολεύονται, αφού πρέπει να επισκέπτονται τα νοσηλευτήρια κάθε μήνα για την προμήθεια των φαρμάκων τους, συχνά διανύοντας μεγάλες αποστάσεις.
Μιλώντας στο ΚΥΠΕ η νομική λειτουργός της ΟΣΑΚ, Μιχαέλα Μάρκου, ανέφερε ότι για τα συγκεκριμένα παράπονα η Ομοσπονδία ζήτησε ενημέρωση από τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας και από άλλες αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να επιλυθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα αλλά και συναφή, ωστόσο σημείωσε πως η Ομοσπονδία δεν έχει λάβει μέχρι στιγμής ικανοποιητικές απαντήσεις.
Ειδικότερα, για το παράπονο ασθενούς ότι η ποσότητα του συγκεκριμένου φαρμακευτικού σκευάσματος που του χορηγείται δεν επαρκεί για έναν ολόκληρο μήνα και συγκεκριμένα προκύπτει πρόβλημα, επειδή κάθε κουτί περιλαμβάνει λιγότερα χάπια από την απαραίτητη μηνιαία δοσολογία, η κα Μάρκου ανέφερε ότι μετά την καταστροφή της αποθήκης φαρμάκων του Υπουργείου Υγείας ενδεχομένως να γίνονται προσπάθειες για εξοικονόμηση και αποφυγή της κατάχρησης, ωστόσο σημειώνει ότι δυστυχώς «έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο», με συνέπεια να υπάρχει περιορισμός και να μη δίνονται επαρκείς ποσότητες στους ασθενείς.
Όπως ανέφερε, οι αρμόδιες Αρχές επικαλούνται συγκεκριμένη πολιτική που ακολουθούν, με το θέμα μέχρι στιγμής να «αιωρείται».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κα Μάρκου είπε πως οι διαδικασίες σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ξεκάθαρες, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να μη λαμβάνουν τις υπηρεσίες που χρειάζονται τη στιγμή που τις χρειάζονται.
Το Παρατηρητήριο της ΟΣΑΚ δέχθηκε για τον πρώτο μήνα του 2025 συνολικά 61 παράπονα από ασθενείς (τον Ιανουάριο του 2024 ήταν 52), με τα περισσότερα να αφορούν ασθενείς άνω των 70 ετών, ενώ καταγράφηκαν αρκετά παράπονα για νοσηλευτήρια και νοσοκομειακά φαρμακεία του ΟΚΥπΥ, τα οποία σχετίζονται με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Οι ασθενείς καταγγέλλουν, επίσης, τον μεγάλο χρόνο αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ), προβλήματα στη νοσηλεία ηλικιωμένων ασθενών, καθώς και την ταλαιπωρία στα νοσοκομειακά φαρμακεία.
Επιπλέον, αναφέρονται περιστατικά ηλικιωμένων ασθενών με κατακλίσεις, καθώς και περιστατικά νοσηλευόμενων που νόσησαν με άλλες παθήσεις κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους.
Ακόμα, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εξέταση ονομαστικών αιτημάτων, για χορήγηση φαρμάκων από τον ΟΑΥ, ενώ καταγράφονται παράπονα για προσωπικούς και ειδικούς γιατρούς.